Veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Kunt u het antwoord dat u zoekt niet vinden, of heeft u behoefte aan aanvullende informatie, neem dan gerust contact met ons op: hello@hiboo.be

MERKINFORMATIE

Hoe lang bestaat Hiboo al?

Hiboo werd in 2017 opgericht door drie vrienden die de uitdaging aangingen om de perfecte balans te vinden tussen kwaliteit, esthetiek en toegankelijkheid van bedden, allemaal 100% Made in Belgium.

Wat zijn uw verplichtingen?


Heeft u een dienst voor professionals?

Ja, wij bieden een service speciaal voor professionals! Wij hebben een pagina gewijd aan dit onderwerp waar u alle benodigde informatie kunt vinden. Aarzel niet om het hier te raadplegen of neem rechtstreeks contact met ons op via hello@hiboo.be om uw behoeften te bespreken!

PRODUCTINFORMATIE

Hoe kiest u uw matras?

Om u te helpen bij het maken van de juiste keuze raden wij u aan om onze matrassen direct in de winkel te komen testen. Er is geen vervanging voor ervaring uit de eerste hand om te bepalen welke matras u het beste comfort zal bieden.

Hoe onderhoud ik mijn matras?

Om vlekken te voorkomen en de kwaliteit van uw matras te behouden, wordt het gebruik van een matrasbeschermer aanbevolen. Verander het elke keer dat u uw lakens verwisselt, wat ongeveer elke twee weken is. Om de levensduur van uw matras te verlengen, wisselt u de positie ervan elke 3 maanden.
Vind hier al ons advies.

Passen Hiboo-matrassen zich aan alle oppervlakken aan?

Ja, Hiboo-matrassen zijn ontworpen voor de meeste oppervlakken. Kiest u echter voor één van onze matrassen met pocketveren, dan is het belangrijk om te controleren of de afstand tussen de latten van uw bedbodem niet groter is dan 5 cm. Zorg ervoor dat uw boxspring aan deze voorwaarde voldoet om optimaal te profiteren van de voordelen van uw Hiboo-matras.

Worden Hiboo-matrassen behandeld tegen huisstofmijt?

Enkel ons Premioo matras is speciaal behandeld tegen huisstofmijt, wat extra bescherming biedt voor mensen die gevoelig zijn voor allergenen. Voor onze andere modellen raden wij u ten zeerste aan om een ​​anti-mijtbehandelde matrasbeschermer te gebruiken, ook al zijn deze niet anti-mijt behandeld. Hierdoor profiteert u van effectieve bescherming en verlengt u de levensduur van uw matras.

Wat zijn de mogelijkheden om uw bedden te personaliseren?

Bij Hiboo vormt personalisatie de kern van onze aanpak. U kunt zelf het ideale formaat, het comfort van uw matras, het ontwerp van uw hoofdbord en de kleur van uw bed kiezen. Maatwerk is ook mogelijk om aan uw specifieke wensen te voldoen.

Waar worden uw producten gemaakt?

Al onze producten worden gemaakt in België, met uitzondering van onze opbergbedden die in Noord-Frankrijk worden geproduceerd.

Doen jullie maatwerk?

Ja, wij bieden ook mogelijkheden op maat om aan al uw specifieke wensen te voldoen. Stuur ons uw verzoek naar het volgende e-mailadres: hello@hiboo.be

Kan ik een product aan mijn bestelling toevoegen?

Ja, u kunt eenvoudig de gewenste extra producten toevoegen aan uw huidige bestelling. Als u tijdens het toevoegen een technisch probleem tegenkomt, neem dan contact met ons op via hello@hiboo.be .

Kan ik in meerdere termijnen betalen?

Ja, dankzij Alma kun je je bestelling in meerdere termijnen betalen. Tijdens het bestelproces zijn er mogelijkheden voor betaling in termijnen.

BESTELLING EN BETALING

Hoe te bestellen ?

U kunt direct een bestelling plaatsen op onze website of in een van onze winkels:
Hiboo Elsene Winkel
Armand Campenhoutstraat 56
1050 Elsene
Hiboo Waterloo-winkel
Steenweg van Brussel, 238
1410 Waterloo

Ik kan een artikel niet aan mijn winkelmandje toevoegen, wat moet ik doen?

Als u problemen ondervindt bij het toevoegen van een artikel aan uw winkelwagentje, kan dit te wijten zijn aan een technisch probleem. Neem dan contact met ons op via het volgende adres: hello@hiboo.be. Ons team helpt u graag bij het oplossen van het probleem.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Betaling kan via Bancontact, creditcard, PayPal of Apple Pay. U kunt ook kiezen voor betaling in 3 termijnen via Alma.

Ik kan mijn betaling niet valideren, wat moet ik doen?

Als u problemen ondervindt bij het valideren van uw betaling, neem dan contact met ons op via e-mail op het volgende adres: hello@hiboo.be .

Mijn bestelling is gevalideerd, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Is dit normaal?

Als uw bestelling is gevalideerd maar u geen bevestigingsmail heeft ontvangen, controleer dan uw spammap. Als u deze e-mail niet kunt vinden, nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen via hello@hiboo.be, zodat wij u een bevestiging van uw bestelling kunnen sturen.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Om uw factuur te verkrijgen, vraagt ​​u deze eenvoudig aan door een e-mail te sturen naar het volgende adres: hello@hiboo.be. Ons team stuurt het graag snel naar u toe.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Als u uw bestelling wenst te annuleren, raden wij u aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via hello@hiboo.be. Als het annuleringsverzoek te laat wordt ingediend en de fabriek al met de productie is begonnen, kunnen we de bestelling mogelijk niet annuleren. In dit geval informeren wij u over de beschikbare mogelijkheden.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

Als je je bestelling niet binnen de verwachte termijn hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via hello@hiboo.be met je bestelnummer. Wij zorgen voor een zo snel mogelijke levering.

Hoe weet ik of mijn betaling is gelukt?

Nadat u uw betaling heeft gedaan, ontvangt u een bevestigingsmail. Als u deze e-mail niet in uw inbox ziet, vergeet dan niet om uw spammap te controleren. Indien u nog steeds niets heeft ontvangen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice via hello@hiboo.be om de status van uw betaling en bestelling te controleren.

Zijn promotiecodes cumulatief?

Promotiecodes kunnen niet worden gecombineerd. Je kunt slechts één promotiecode per bestelling gebruiken. Als u meerdere codes heeft, raden wij u aan degene te kiezen die u de beste korting biedt.

Wat moet ik doen als mijn promotiecode niet werkt?

Als uw promotiecode niet werkt, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice op hello@hiboo.be met vermelding van de code die u probeert te gebruiken.

Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Als u uw bestelling wilt wijzigen, is het van belang dat u dit zo snel mogelijk na het plaatsen van de bestelling doet. Indien de aanvraag direct na de bestelling wordt gedaan, kunnen wij deze zonder problemen aanpassen. Stuur eenvoudig uw aanvraag naar onze klantenservice op hello@hiboo.be .


Als u dit verzoek niet direct na het plaatsen van uw bestelling doet, is de mogelijkheid tot wijziging afhankelijk van de verwerkingsstatus van uw bestelling. In dit geval zullen wij elke aanvraag geval per geval beoordelen om te zien of er nog wijzigingen kunnen worden aangebracht.

Hoe werkt de proefperiode van 60 nachten?

Met de proefperiode van 60 nachten kunt u uw Hiboo-matras thuis testen. Mocht je na deze periode toch niet helemaal tevreden zijn, dan heb je de mogelijkheid om het te retourneren. Klik hier voor meer informatie over de vereisten en het proces voor een proefperiode van 60 nachten.

LEVERING EN MONTAGE

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

Als je je bestelling niet binnen de verwachte termijn hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via hello@hiboo.be met je bestelnummer. Wij zorgen voor een zo snel mogelijke levering.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Als u het afleveradres van uw bestelling wilt wijzigen, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice op hello@hiboo.be met vermelding van uw bestelnummer en het nieuwe afleveradres. Ons team zal uw gegevens bijwerken voordat deze worden verzonden.

Kan ik mijn bezorgdag wijzigen?

Wilt u uw bezorgdag wijzigen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Stuur eenvoudig uw aanvraag naar onze klantenservice op hello@hiboo.be . Wij zullen ons best doen om de leverdatum aan te passen.

Wat zijn de levertijden en kosten?

Wij bieden levering van onze producten overal in België aan, met uitzondering van bedden die op verdiepingen boven de tweede moeten worden afgeleverd.
Voor de bedden:
Na ontvangst van de aanbetaling starten wij met de productie van uw bed. Houd vanaf dan rekening met 5 weken.
Voor andere producten:
Uw bestelling wordt binnen 72 uur geleverd.

Wat zijn uw bezorggebieden?

Wij leveren in heel België. Om de levering buiten België te regelen, kunt u ons schrijven op hello@hiboo.be .

Heeft u een montageservice?

Voor onze boxspringbedden wordt montage aangeboden. Voor de montage van de opbergbedden kost het 45 euro als je deze service wilt.

RETOUREN EN GARANTIES

Wat te doen bij een defect?

Als u een defect aan uw Hiboo-product opmerkt, nodigen wij u uit om een ​​e-mail te sturen naar onze klantenservice op hello@hiboo.be, waarin u het ondervonden probleem specificeert en, indien mogelijk, foto's van het defect bijvoegt. Ons team zal u helpen dit probleem op te lossen, hetzij door middel van een reparatie, vervanging of een andere geschikte oplossing.

Hoe kan ik retourneren tijdens de proefperiode van 60 nachten?

Als u tijdens de proefperiode van 60 nachten wilt retourneren, kunt u de gedetailleerde stappen op onze speciale pagina volgen. Voor meer informatie over het retourproces en de voorwaarden klikt u hier .

Wat is uw retourbeleid?

Vanaf ontvangst van uw bed heeft u 14 dagen de tijd om het naar ons terug te sturen. De retourkosten zijn voor uw rekening. Houd er rekening mee dat het bed in originele staat moet worden geretourneerd. Gedetailleerde retourinstructies zijn beschikbaar in onze algemene verkoopvoorwaarden. Om de retourzending van uw bed te regelen, kunt u contact met ons opnemen via e-mail op hello@hiboo.be, met vermelding van het bestelnummer in het onderwerp van het bericht.

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren?

Na validatie heeft u 24 uur de tijd om uw bestelling te annuleren. Schrijf ons op hello@hiboo.be om ons dit te laten weten.

Wat moet ik doen als een artikel in mijn bestelling defect is of ontbreekt?

Onze oprechte excuses voor dit ongemak. Neem dan contact met ons op via hello@hiboo.be . Als u een defect opmerkt, voeg dan foto's toe aan uw e-mail om de verwerking van uw verzoek te vergemakkelijken.

Welke garantie zit er op uw producten?

Op onze matrassen zit 10 jaar garantie.
Boxsprings hebben een levenslange garantie.
Onze opbergbedden hebben een garantie van 5 jaar.

Hoe werken terugbetalingen?

Zodra uw terugbetalingsverzoek naar ons e-mailadres hello@hiboo.be is verzonden, organiseren wij samen met u de retourzending. Als het product aan de eisen voldoet, wordt het geheel of gedeeltelijk terugbetaald, afhankelijk van de staat waarin het zich bevindt. Wij storten het bedrag terug op de rekening waarmee betaald is.

WINKELS EN SHOWROOMS

Waar zijn uw winkels gevestigd?

Hiboo Elsene Winkel
Armand Campenhoutstraat 56
1050 Elsene
Hiboo Waterloo-winkel
Steenweg van Brussel, 238
1410 Waterloo

Wat zijn de openingstijden van jullie winkels?

Hiboo Elsene Winkel
Gesloten: zondag, maandag
Open: dinsdag - zaterdag: 10.30 - 18.30 uur
Hiboo Waterloo-winkel
Gesloten: zondag
Open: maandag t/m donderdag: 10.00 - 18.00 uur
Vrijdag - zaterdag: 10.00 - 18.30 uur

ADVIES EN ONDERHOUD

Hoe onderhoud ik mijn matras?

Om vlekken te voorkomen en de kwaliteit van uw matras te behouden, wordt het gebruik van een matrasbeschermer aanbevolen. Verander het elke keer dat u uw lakens verwisselt, wat ongeveer elke twee weken is. Om de levensduur van uw matras te verlengen, wisselt u de positie ervan elke 3 maanden.
Vind hier al ons advies .

Hoe onderhoud ik mijn dekbed?

Zorg ervoor dat u uw kamer ventileert en schud uw slaapzak regelmatig uit.
Het wordt aanbevolen om uw dekbed één of twee keer per jaar te wassen op een temperatuur van maximaal 40°C.
Om het volume en de zachtheid te behouden, is drogen in de wasdroger op een delicaat programma cruciaal. Om de droogefficiëntie te verbeteren en minder wasmiddel te gebruiken, kunt u twee of drie tennisballen in de trommel doen.
Als je geen droger hebt, kies dan voor een stomerij.
Het is essentieel dat u ervoor zorgt dat de vulling volledig droog is voordat u uw dekbed opnieuw gebruikt, vooral bij modellen gemaakt van natuurlijke materialen.
Vind hier al ons advies.

Hoe onderhoud ik mijn kussens?

Ventileer uw kamer en dep het dekbed regelmatig.
Was uw kussens één of twee keer per jaar, op maximaal 40°C.
Om de droogefficiëntie te vergroten en tegelijkertijd wasgoed te besparen, plaatst u twee of drie tennisballen in de trommel.
Om hun molligheid en pluizige uiterlijk te behouden, is het essentieel om uw kussens op een zachte cyclus in de droger te doen.
Zorg ervoor dat de vulling helemaal droog is voordat je weer van je kussen gaat genieten.
Vind hier al ons advies .

PROMOTIES EN SPECIALE AANBIEDINGEN

Heeft u actuele aanbiedingen?

Om u te bedanken bieden wij u bij uw registratie een korting van 5% aan, van toepassing op uw eerste bestelling. Van tijd tot tijd doen we aanbiedingen via partners – volg ons op sociale media zodat je niets mist.

Doe jij aan promoties?

Wij doen geen promotionele aanbiedingen. Wij werken zonder tussenpersonen, in direct contact met onze fabrikanten, om u het hele jaar door producten tegen eerlijke prijzen aan te bieden. Om u te bedanken bieden wij u echter bij uw registratie een korting van 5% aan, waarvan u kunt profiteren bij uw eerste bestelling.

CONTACT EN ONDERSTEUNING

Hoe kunt u contact met ons opnemen?

U kunt contact met ons opnemen op onze site via het contactformulier hier.
Of via onze winkels:

Hiboo Elsene Winkel
E-mail: ixelles@hiboo.be
Telefoon: +32 472 42 84 21
Hiboo Waterloo-winkel
E-mail: waterloo@hiboo.be
Telefoon: +32 471 59 58 48